Bea

pedagógiai asszisztens

Óvodás korom óta a sport, a tánc bűvöletében élek. 4 évesen már művészi tornáztam, majd a Ritmikus Gimnasztika követte, amit iskolás koromra a szertorna váltott fel. E mellett párhuzamosan kezdtem bele az Akrobatikus Rock and Rollba, 27 éves koromig versenyszerűen űztem is. Országos, illetve Magyar bajnoki dobogós helyezéseket értem el páros és formációs kategóriákban. 1999-ben kezdtem el segédedzőként tevékenykedni. Így az egyik gyermekkori álmom kezdett valóra válni, hogy gyerekeket taníthassak, megszerettessem velük a mozgás örömét és a versenyzés mámorát. A Fitnesz Akadémia rekreációs sportedző szakon, majd a Testnevelési Egyetemen Akrobatikus Rock and Roll szakedzőként végeztem.  2013-ban bekerültem a ‘Who Is Who Magyarországon’ című enciklopédia sikeres személyiségei közé.

 

A folyamatos önképzés, az új dolgok iránti vágyam irányított oda, hogy egy új szakmát szerezzek. Így lettem Gyógypedagógiai asszisztens és Gyermekpszichológiai konzulens.

 

Fontosnak tartom a sport személyiségfejlesztő hatását. A tánc nemcsak a tehetséges gyermekeknek ajánlott, hanem minden olyan gyermeknek, aki szereti a mozgást, az örömteli közösségi hangulatot.

 

A művészetek, különösen a tánc és a zene, nagyon sokban segítik a gyerekeket a tanulásban, de az élet egyéb területein is rengeteg előnnyel jár.

Blanka

gyógypedagógus

A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon diplomáztam tanulásban akadályozottak pedagógiája és pszichopedagógia szakirányokon. Nem véletlenül keveredtem erre a pályára, édesanyám révén már kisgyerek koromtól kezdve gyerekek között voltam. Eleinte a táborokban mint táborlakó, később már mint segítő voltam jelen. Nagyon megszerettem ezt a légkört és nagyon szívesen vagyok velük és tartok nekik fejlesztést, terápiát. Sajnos a másik okom ami a pályára vonzott az a nem megfelelő iskola és tanító néni választás miatt kialakuló diszlexia és diszcalculia. Tudom milyen átélni a sok iskolai kudarcot és milyen amikor nem sikerül ötös dolgozatokat írni, pedig mindent megtettem érte. Ismerem az egyik napról a másikra elfejti a tananyagok és a nem tanul a gyerek szerepet! Szeretnék minden olyan kisgyermeknek segíteni akik ezekkel a problémákkal küzdenek és megelőzni, hogy ne jussanak el idáig. Célom a lehető legtöbb terápiával és tanfolyammal kiegészíteni a meglevő tudásomat a komplex megsegítés érdekében.

Eszter

tanító

1999-ben végeztem a Jászberényi Tanítóképző Főiskolán tanító szakon magyar műveltségi területen.

 

1 év tanítás után multi cégnél dolgoztam középvezetőként, majd gyermekeim megszületése után a civil szférában helyezkedtem el, a Ferencvárosi Tanodában pedagógusként, ifjúságsegítőként és családmentorként dolgoztam 11-18 éves halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekkel. Ezután újra alsó tagozaton tanítottam és osztályfőnöki munkát végeztem a közoktatásban.

 

Időközben több tanfolyamot végeztem (Hősök tere tréning; Krízis és agressziókezelés; Kortárs gyerekirodalom az alsó tagozaton; Infokommunikácós eszközök alkalmazása, stb.), valamint mediátori végzettséget szereztem, így a munkám során nagyon jól tudom hasznosítani a különböző mediációs technikákat, főleg a gyermekek közötti konfliktusok kezelésében.

 

Számomra a tanításban a legfontosabb – az írás és olvasás megtanításán túl – hogy a gyerekek valóban olvasóvá, könyvtárba járóvá váljanak, hogy öröm legyen számunkra egy könyvet a kézbe venni! Hiszem, hogy tanítani sok humorral, jó kedvvel lehet, akkor fejlődik a gyerek személyisége igazán, ha jól érzi magát. A biztatásban és a sikerélményben hiszek, az egyéni bánásmódban, odafigyelésben. Mindennapos tapasztalatom, hogy valamiben minden gyerek átlag feletti képességű, ezt kell megtalálni és közös munkával fejleszteni. Fontosnak tartom, hogy a velem együtt dolgozó gyermekek egymás felé, a természet felé nyitottak, érzékenyek, empatikusak legyenek.

 

Gyakorló szülőként tudom, hogy mennyire igaz Fredrick Backman gondolata: “Amikor gyerekünk lesz, az olyan, mintha markológépet próbálnánk vezetni egy porcelánboltban. Begipszelt lábbal. Fordítva felvett símaszkban.”

 

A gyerekek tanítása mellett ebben a nem kis feladatban próbálok segíteni tanítványaim szüleinek …😊

Luca

óvodapedagógus

Már gimnazista koromban tudtam, hogy pedagógus szeretnék lenni. Így a főiskola megkezdése előtt, a gimnáziumi évek alatt is táboroztatással töltöttem a nyári szüneteket, amit nagyon szerettem! 2015-ben megkezdtem a tanító szakot a Kecskeméti Főiskolán, 2016-ban pedig az óvodapedagógia szakot is felvettem a tanítói mellé. 2019-ben végeztem mindkettővel angol műveltségterületi kiegészítéssel, de ekkor már 2 éve levelezős hallgatóként óvodában dolgoztam. Imádok gyerekek között lenni és velük dolgozni! Egyaránt közel állnak a szívemhez a kisóvodások és az általános iskolások is.

 

Hiszem és vallom, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, csak meg kell találni a hozzá vezető utat. A folyamat során a legfontosabb a megfelelő motiváció és a szeretetteljes, elfogadó légkör, egy olyan közösség kialakítása, amelyben mindenki önmagát adhatja. Úgy gondolom, hogy ebben a kutyával asszisztált pedagógia a segítségünkre lehet, így amikor alkalmam nyílik rá, akkor igyekszem alkalmazni. Ebben partnerem a saját kis tacskóm, Hope!

Zsidó Ernő

ügyvezető

Gyermekek közt kezdtem a pályafutásomat, mint alsótagozatos tanító. A tanítás mellett a sport szeretetének fontossága játszott nagy szerepet az életemben. Kicsikkel és nagyokkal is egyaránt foglalkoztam, mint kosárlabda edző és úszás oktató. Bár az élet hosszabb időre az üzleti életbe sodort, 7 éve visszatértem a gyermekekhez és az oktatáshoz.

Képességfejlesztő játszóházunkból kiindulva építettük fel lányommal – Zsidó Blankával – és régi kedves kolléganőmmel, barátommal – Tóka Zoltánné, Györgyi nénivel – az iskola előkészítőnket, majd hoztuk létre az alapítványi óvodánkat. 2018 szeptemberétől pedig nyolc osztályos általános iskolánk is megnyitja kapuit. Az iskola indulásával egy nagy álmom valósul meg, ami mögött nagyon sok munka áll és sok-sok lelkesedés és szaktudás. 

Olyan óvodát és iskolát szerettem volna létrehozni, működtetni pedagógusaimmal, ahol a hozzánk járó gyermekek gyermekek maradhatnak, az ismeretszerzés, tanulás ne kényszer legyen, hanem felfedezés és öröm, hogy a képzeletük és kreativitásuk szabadon szárnyalhasson!

Fontosnak tartom a piacképes tudás megszerzését, amihez elengedhetetlen a kreatív és kritikus gondolkodás és a csapatmunkára való felkészítés, nevelés. Mindeközben sokat mozogjanak, sportoljanak és sok mindent kipróbálhassanak a gyermekek.

Gyermekeinknek lehetőséget biztosítunk, hogy választhassanak érdeklődésüknek és tehetségüknke megfelelően sakk, úszás, tánc, judo, sí, zene, 3D programozás és idegen nyelv foglalkozások között.

Tudom, hogy mekkora jelentősége van ma a tehetséggondozásnak, ezért gyermekeinkkel kis csoportokban (max. 16 fő) dolgozunk a legjobb szakemberekkel, pedagógusokkal. A felzárkóztatást szolgálja a szakképzett logopédusunk, gyógypedagógusunk.

Célom tehát, az óvoda-iskola fenntartójaként és az Egészségesebb Óvodás Gyermekekért Alapítvány kuratóriumának elnökeként, hogy egy olyan korszerű gyermekekkel foglalkozó intézményt segítsek létrehozni, fenntartani, működtetni, ahol 3 éves kortól (óvodától) 14 éves korig (általános iskola végéig) egységes egészként, egymásra épülve szolgálja a gyermekek és szüleik érdekeit.