Több mint nyolc éve foglalkozunk Budaörs és körzete (Törökbálint, Etyek, Biatorbágy, Sóskút stb.) valamint Budapest (XI. ker,. XII. ker., Budafok stb.) gyermekeivel fél éves kortól 14 éves korig. Tevékenységünk igen széleskörű:

PUZZLE Gyermek Képességfejlesztő Tanodánk foglalkozik

  • komplex képességfelméréssel
  • komplex fejlesztéssel
  • részképességek fejlesztésével
  • beszédbeindítással
  • beszédészlelés fejlesztésével
  • logopédiával
  • hiperaktivitás, magatartászavarral
  • figyelemzavarral
  • korai fejlesztéssel
  • bölcsődére való felkészítéssel
  • ovira való felkészítéssel
  • iskolára való felkészítéssel
  • egész napos iskola előkészítővel
  • egész napos óvodával és bölcsődével
  • tanulási zavarok megelőzésével és kezelésével
  • mozgásfejlesztéssel
  • tehetséggondozással
  • gyermek pszichológiával

Köztudott, hogy ma Magyarországon minden negyedik gyermeknek szociális, beilleszkedési, magatartási problémája van. Vagy figyelemzavaros, hiperaktív vagy tanulási nehézséggel küzd. Ezekkel a problémákkal foglalkozunk a Képességfejlesztő Tanodában. Gyógypedagógus, konduktor, tanító, pszichológus és logopédus segítségével. Célunk, hogy a hozzánk forduló szülők, gyermekek problémáin segítsünk, illetve a bölcsődébe, óvodába, iskolába a problémamentes beilleszkedést megoldjuk. Két éve van Budaörs Város Önkormányzatával megállapodásunk kis csoportos egész napos iskola előkészítő csoportra. Az első tanévben az induló 10 főről 15 főre kellett bővítenünk a létszámot, ami bizonyítja, hogy szükség van erre a szolgáltatásra. A munkánk színvonalát az bizonyítja, hogy újabb férőhely növelésről tárgyalunk az önkormányzattal, ami a szeptemberi kezdésre várható. Jelenleg is túljelentkezés van a szeptemberi induláshoz.

Tehát szolgáltatásunk jelenleg négy részből áll:

  1. a hozzánk forduló fél évestől 14 éves korig, heti 1-2 alkalommal fejlesztésre szoruló gyermekekből
  2. egész napos iskola előkészítőbe járó gyermekekből
  3. óvodába járó gyermekekből
  4. bölcsődébe járó gyermekekből

Bár alapvetően egészséges övezetbe tartozó gyermekekkel foglalkozunk, de jelen esetben is vannak SNI-s (sajátos nevelési igényű) és autisztikus gyermekeink. Ezen gyermekek elhelyezése, csoportba való beintegrálása sok gondot okoz, de mivel a Tanodában gyógypedagógus, tanító, óvodapedagógus és kisgyermek-nevelő dolgozik, ilyen gyermekekkel is foglalkozunk bölcsődénkben és óvodánkban. Köztudott, hogy ezen gyermekek elhelyezése sok gondot okoz, mivel az óvodák nem szívesen vállalnak be problémás gyermekeket (nagy csoportlétszám, nincs gyógypedagógus). Mi kis csoportban dolgozunk és a megfelelő szakemberekkel és szaktudással is rendelkezünk. Jelenlegi iskola előkészítős csoportunkban is rendszeresen és kiemelten foglalkozunk mozgásfejlesztéssel. Heti kétszeri úszásoktatáson, szükség esetén gyógyúszáson vesznek részt egész tanév alatt, amit szintén mi oldunk meg a Vizitanodán keresztül. Novembertől áprilisig korcsolyázni járnak gyermekeink. Az iskola előkészítőnkben, óvodánkban minden gyermek tud úszni és korcsolyázni.

Az iskola előkészítős csoportunkba azok a gyermekek kerülnek be, akik rendelkeznek a pedagógiai szakszolgálat szakvéleményével, miszerint bár életkoruk szerint mehetnének iskolába, még fejlesztésre szorulnak. A tavalyi évfolyam szülői visszajelzései alapján a tapasztalatunk nagyon jó. Gyermekeink jó eredménnyel sikeresen vették az akadályokat, 4-5 gyermek dicsérettel zárta az első félévet és 15 gyermek közül egynek sem voltak problémái az első osztályban.

Nagyon jó munkakapcsolatunk van:

  • a budaörsi szakszolgálattal (vez.: Badacsonyiné Juhász Zsuzsanna),
  • Budaörs általános iskoláival,
  • Budaörs Város Önkormányzatával,

akik a budaörsi gyermekek ellátását támogatják intézményünkben.

Terveink

  1. lépcső: (2016. szeptemberétől megvalósult)
  • Bölcsőde indítása 2 x 12 fővel
  • Óvoda indítása 2 x 20 fővel, amiből az egyik egész napos iskola előkészítő csoport
  1. lépcső:
  • Iskola
    • első négy alsó tagozatos osztállyal, normál és SNI-s tanulási nehézséggel küzdő gyermekek számára, állami tanterv alapján, de kis létszámú osztályokkal, tanító és gyógypedagógus együttműködésével

A koncepció lényege az egymásra épülés, bölcsődétől óvodáig és alsó tagozatos általános iskoláig. Kiemelt figyelmet érdemel az integráció. a normál övezetbe tartozó gyermekek és problémákkal küzdő gyermekek között. Az indítandó bölcsőde, óvoda és a második lépcsőben az iskolára is lehetőség van az új helyünkön, a Kamaraerdei Ifjúsági Parkban mivel itt 6 hektáros zöld park, külön bölcsődés és ovis játszótér, kialakított foglalkoztató termek, játszószobák, étterem és tornaterem is található.

Rólunk írtátok

Azért örülök, hogy a kislányunk ide járhat: 1, mert családias a légkör! 2, mert nektek ugyan olyan fontos a gyermekem fejlődése, mint nekünk! 3, mert minden gyerek fontos nektek! 4, mert szeretitek a kislányunk, és ezáltal rossz emberek nem lehettek ! 5, mert a Nina nagyon szeret titeket egytől- egyig!” Krisztina
„- Önállóságra nevelés: Ádin látni az önállóságot, amit nálatok tanul (pl. étkezésben, közlekedésben, szükségletei ellátásában) – Energia levezetés: sok mozgás, sport, úszás, korcsolyázás, nagy séták – Kreatív és kézügyességi játékok: nagyon szeret rajzolni, ragasztani, kreatívkodni, karkötőt készíteni, ez tetszik neki és nekünk is, hisz bal kezes (na és fiú, jó párosítás lesz iskolában:)) – Biztonság és szeretet: minden amit kap, szerintem ezt nem kell nagyon ragozni – Egyéni odafigyelés: sok helyen ez hiányzik, de itt meg van, hogy mindenkit a saját egyéniségének megfelelően kezeltek, de a közösség elvárásaihoz mérten, hogy meg tudja állni majd a helyét az életben. További kitartást a gyerekekhez és jó munkátEdit
A Puzzle ovi kicsi, családias, olyan környezetet biztosít, amelyben gyermekem, szépen fejlődik és jól érezi magát. Zsombi mindennap csillogó szemekkel, élményekkel tele érkezik haza, szereti a nevelőket és a csoporttársait. Mindég ilyen oviba szerettem volna járatni őt.Ági
5 mondat arról, hogy mit jelent nekünk a Puzzle előkészítő: 1. Az óvodában sem volt gond a reggeli kezdés, de itt különösen nagy örömmel megy a csoportba, alig várja, hogy ott legyen. Ez az örömteli érzés áthatja az egész napját. 2. A napi foglalkozásokon túl a gyerekek érdeklődésének megfelelő programok szervezése új impulzusokat adott Nándornak (almaszüret, bábszínház, stb.) 3. Igen komoly hatással (jó!) Vannak rá a pedagógusok, mert az otthoni együttlétek során is visszaköszönnek az előkészítőben megfogalmazott következetes elvárások. 4. Az úszás és a napközbeni szabadtéri programok jó irányban befolyásolják a viselkedését. Ezek a programok érezhetően növelik a gyerek önállóságát. Azzal, hogy változatos helyszíneken járnak, bővül az ismeretük a városról. 5. A facebook aktív alkalmazása, a rendszeres információ megosztása a szülőkkel erős bizalmat, családi légkört teremtett az előkészítő és a család között. A Puzzle Maci családtaggá emelése nagyszerű kezdeményezés volt.László
-Szókincse változott, finomodott, bővült. Jobb lett az alapvető kommunikációja. – Nyugodtabb, társaságban – gyerekek között- alkalmazkodóbb (többször kapott dicséretet játszóházakban a viselkedése miatt) – Az úszás nagyon lelkesítő, szereti (külön jártunk vele, akkor 6-8 alkalom után feladta, nem szerette) – A másik ovihoz képest: nagyon jó programok, kirándulások, élmények érik – Egyre több időt tölt egyedül a játékaival-elkezdett legózni, fejlődött a kézügyessége és leül rajzolni. – Fegyelmezettebb, bármilyen új környezethez könnyebben alkalmazkodik Összességében az ovi a szülői feladataimat tette könnyebbé!Adrienn és Robi
Köszönjük szépen minden szülőnek a szép mondatokat!