A 2018/19-es tanévtől kezdődően egy új elemet is beépítünk az iskola előkészítősök mindennapjaiba.
Számítógépes vizualizáció
Az 5-7 éves korosztály az, akiknek az iskolakezdés nehézségeivel kell megküzdenie. Ebben, erre az időszakra fejlődnek ki olyan készségek, képességek, mint az írást lehetővé tevő megfelelő finommozgás, vizo-motoros integráció, valamint a téri feldolgozás, téri orientáció, a relációk felismerése, relációszókincs kialakulása, az egyszerű ok-okozati viszonyok megértése, következtetések levonása, alapvető matematikai képességek, stb.
A számítógép előtt végezhető 3D modellezés, animáció egy olyan korszerű és élvezetes eszköz, ami elősegíti az informatikai eszköztár megfelelő használatát, és észrevétlenül számos területen fejleszti a gyerekek készségeit, képességeit, korrigálhatja problémáikat.
Miért is fejleszti mindezeket a 3D modellezés?
Az egér mozgatása, gombjainak, görgőinek megfelelő használata, a képernyőn a kurzor egérmozgatással való pontos beállítása teljesen észrevétlenül fejleszti a gyerekek finommozgását, vizo-motoros integrációját. A virtuális 3D térben való építkezés, manipuláció szintén automatikusan, erőfeszítés nélkül fejleszti a gyerekek téri orientációs, tájékozódó, feldolgozó képességét. Köztudott, hogy a fejletlen téri orientáció, az irányok, oldalak felcserélése, a gyenge téri feldolgozó képesség és a diszlexia között összefüggés van. A 3D modellezés a diszlexia prevenció, illetve a korai korrekció egyik eszköze is lehet. Az objektumok mozgatása, elhelyezése, méretezése feltételezi a relációk felismerésének, azonosításának fejlődését.
Az angol nyelvű felület az idegen nyelvi kompetenciák fejlesztésére alkalmas. Az alkotás növeli a gyerekek kreativitását, megtapasztalhatják, ahogy hatással vannak a környezetükre, ahogy manipulálhatják azt, és új, virtuális, mégis valóságos világot hozhatnak létre. A program funkcióinak használata fejleszti a matematikai képességeket, a logikai gondolkodást, az ok-okozati viszonyok felismerését, az összefüggések megértését.
A fejlesztés célja, és kimenetei:
- téri feldolgozás, téri orientáció fejlesztése
- perceptuális okfejtés fejlesztése
- fluid gondolkodás fejlesztése
- vizo-motoros integráció fejlesztése
- idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése
- informatikai kompetenciák, kultúra fejlesztése
- alapvető matematikai kompetenciák fejlesztése
- diszlexia prevenció
- figyelem, koncentráció fejlesztése
A szolgáltatás elemei, részletei:
- Korcsoport: iskola előkészítős illetve első osztályos gyermekek
- Csoportlétszám: 10-15 fő
- Időtartam: 45 perc
- Gyakoriság: heti 1 alkalom