Novemberben, mikor új tanítóként bekerültem ebbe a kis csapatba, akkor a Márton-napi készülődés zajlott az intézményben. A kézműves foglalkozás során gyorsan megismerhettem a gyerekeket, mivel nagyon kommunikatívak voltak és mindannyijuk nyitott volt egy új pedagógus megismerésére. A közös munka során egy lámpást készítettünk, melyet fel is avattunk a szülőkkel és tanulókkal tartott lámpás felvonuláson.
Fontosnak tartottam, hogy minél jobban megismerjem a gyermekeket, mivel az évkezdés fázisában nem lehettem még velük, nem voltam a mindennapjaik része. Nagy segítségemre volt ebben a reggeli beszélgetőkör, amikor minden gyermek elmondhatja mi történt vele előző nap vagy a hétvégén. Meghallgattuk egymás bánatát és örömét is, ennek segítségével alaposan megismertem a tanulókat. A gyermekeket ez a szokás megtanítja arra, hogy figyeljenek egymásra, önfegyelemre nevel, arra, hogy türelmesen hallgassa végig a társát, társait. A beszélgetőkörök során fejlődik szókincsük és kommunikációs készségük. Ez a szokás segít abban, hogy a félénkebb tanulók beszédbátorsága is nőjön. Az eredményes közös munka elengedhetetlen részének tartom ezt a beszélgetőkört, mely véleményem szerint bevált. Januárban, mikor megérkezett a tanító párom, igyekeztünk olyan napirendet kialakítani, hogy egyenletes legyen a terhelés, amelyre az egész napos oktatás lehetőséget is ad. A tanulók többsége szakkörökre jár a szabadidőben, zongorázni tanulnak, angol nyelvvel ismerkednek, Robotika-foglalkozáson és Judo edzésen vesznek részt. Természetesen a játékra, testmozgásra és pihenésre is van idejük a mindennapjaikban. Az órarend szerinti órákat követően, ebéd után minden nap egy-egy fejezetet olvastam/olvastunk fel a gyermekeknek egy kiválasztott könyvből.
Természetesen kirándulásokat is szerveztünk ebben a tanévben. Decemberben lehetőségünk volt részt venni a Tibi Csokitúrán, ahol megismerhették a csokoládékészítés történetét és annak fázisait. Februárban az éppen aktuális mackó ébredés alkalmával ellátogattunk a veresegyházi Medveotthonba, ahol egy nagy sétát tettünk. Erdei állatokat láthattak a kifutókon úgy, mint medvét, farkast, mosómedvét, rénszarvasokat és a madárvilág egyes fajait is. Ezt megelőzően egy héten keresztül Maci projekt volt intézményünkben, amikor plakátokat készítettek a szülők és a gyermekek közösen, melyekkel intézményünk folyosóját színesítettük. Mindezek mellett az egyes tantárgyak oktatása során rendszeresen előbújtak a mackók. Március elején az AppArt színházba látogattunk el, ahol az Ejha! Ellának kistesója fog születni! című darabot tekinthettük meg. Ottlétünk különlegessége az volt, hogy az előadás előtt és után is foglalkozást tartottak a gyermekeknek. Mivel a színészek nem színpadon adták elő a darabot, így a tanulók a történet részeseivé válhattak.
A tanév során az egyes ünnepekre, jeles napokra is közösen készültünk. A Mikulás postaládája kikerült az intézménybe, amelybe mindenki elhelyezhette a kívánságáról készült rajzát. Izgatottan vártuk a nagyszakállú érkezését, közben énekeltünk és megérkezését követően egy verset is elmondtunk. Karácsonyra minden gyermek egy saját kezűleg készített ajándékot vihetett haza családjának. A farsangi időszakban együtt díszítettük fel tantermünket a jelmezes mulatságra. A március 14-i megemlékezésre egy dalt és verset is tanultunk, melyet a közös megemlékezés alkalmával előadtak a tanulók.